Förslag för måndagar vt 2016

Om grundkursen och dess praktiska skötsel.

Förslag för måndagar vt 2016

Inläggav monica ericson » mån dec 21, 2015 9:57 am

Eftersom Johan inte kommer hålla i brottningen på måndagar så har jag ett förslag på upplägg:
Vad sägs om att dela upp terminen i "block", så det är t.ex. 4 veckor brottning (om nån kan tänka sig att hålla det en kortare period), 4 veckor dolk, o.s.v.?

Mindre krav på att fylla och binda upp sig som instruktör en hel termin och lättare att planera vilken utrustning man ska ta med sig.
Plus att man slipper jaga tag i folk inför varje måndag för att se om/vad någon mer vill träna.

Vad säger ni?
Användarvisningsbild
monica ericson

Re: Förslag för måndagar vt 2016

Inläggav Henrik » sön jan 03, 2016 11:59 am

Bra förslag!
Jag kan tänka mig att hålla i en del träningar, antingen svärd och bucklare eller något mer brottningsrelaterat.

Man skulle också kunna tänka sig att man kan ha lite matchträning några måndagar innan vasaslaget, till exempel. Både för att träna de som tänker tävla och är osäkra på formatet, de som ska döma/vara funktionärer och de som helt enkelt vill träna lite mer tävlingsspecifikt.
Användarvisningsbild
Henrik

Inläggav Magnus » ons jan 13, 2016 3:45 pm

Formatet för måndagar är fortfarande inte helt hugget i sten, men vi bestämde att det kommer vara matchträning åtminstone mån 18/1. Det är alltså både för att ge fäktare litet möjlighet att känna på formatet och för att domare ska vänja sig vid att döma. Vi kommer tyvärr inte ha alla flaggor och armband.

Beroende på uppslutningen kanske vi kommer återgå till fri brottningsträning, men det bestämmer vi efter måndag.
Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » mån feb 29, 2016 2:24 pm

Nu ska vi börja med längre teman för måndagsträningarna. De närmaste fyra veckorna blir det mest fokus på brottning, med en del fys inkluderat. Men det kommer fortfarande vara ganska fria pass.
Användarvisningsbild
Magnus

Återgå till Grundkurs/tränarschema