sablar, finns alternativ till regeniey?

sablar, finns alternativ till regeniey?

Inläggav sverker larsson » tor okt 05, 2017 8:27 pm

kanske behöver en sabel nu då... -alla i klubben kör väl med regenieys, men har nån hört om andra alternativ som är ok? har inte hittat så mycket på nätet, klubben i örebro verkar ju köra regenieys eller en som nidingbane saluför. har nån testat hanweis hutton sabre? är ju billig o går att få hem snabbt, men är det bara skräp eller varför hittar jag inget om nån som fäktats med en sån de senaste fem-tio åren? (låter som en del använde dem längre tillbaka, var kanske innan bättre alternativ fanns?)
Användarvisningsbild
sverker larsson

Re: sablar, finns alternativ till regeniey?

Inläggav Lidsman » fre okt 06, 2017 8:53 am

Danelli finns men de är betydligt dyrare och har längre väntetid så det är svårt att dem som ett alternativ. Synd att plastfobin härjar i Svea rike annars har Black fencer sablar som är en bättre simulator är Regenyeis när det kommer till vikt, balans och känsla. Fäktas man bara plast mot plast håller dessutom hur länge som helst (enligt vad jag har hört iaf) och de kostar en tredjedel av priset...
Användarvisningsbild
Lidsman

Inläggav sverker larsson » tis okt 10, 2017 9:07 pm

Lyckades få till lite skärmtid för egna efterforskningar samt ett givande samtal med Då man så nu vet jag nog det jag behöver veta om läget på sabel fronten. Tack för tips!
Användarvisningsbild
sverker larsson

Inläggav sverker larsson » tis okt 10, 2017 9:09 pm

Samtal med Damian alltså...
Användarvisningsbild
sverker larsson

Inläggav Oskar Spjuth » ons nov 22, 2017 5:39 pm

Kvertun Armory från Ryssland, har assnygga i vad som verkar vara bra dimensioner. Har dessutom en ny variant på g. De verkar dock bara ha en sida på fejjan, och har precis börjat expandera ut på den Europeiska marknaden, så är väl ganska oprövade.

https://m.facebook.com/groups/915528571 ... #!/kvetun/

Men jag kan tänka mig att beställa lite därifrån någon gång nästa år kanske.
Användarvisningsbild
Oskar Spjuth

Återgå till Utrustningsdiskussion